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SoSe 2019

DatumUhrzeitRaumVeranstaltung
01.08.2019 13.15 HG 217

Vortrag von Dmytro Ivasiuk, Europa-Universität Viadrina

Thema: Power utility optimization under predictable returns

08.07.2019 14.15 GD Hs7

Vortrag von Prof. Dr. Helmut Küchenhoff, Ludwig Maximilians Universität München in der Vorlesung "Angewandte Statistik"

Thema: Statistische Analysen zu Wahlen und Wählerwanderungen -
Ergebnisse aus der Universitätsstudie Bayernwahl USBW18 - Abstract

27.06.2019 13.15 GD 205

Vortrag von Dr. Miriam Isabel Seifert, Ruhr-Universität Bochum

Thema: Exponential Smoothing of Realized Portfolio Weights

14.06.2019 10.00 - 12.00 HG 104

Workshop: New Development in Environmental Statistics


10.15 Uhr Vortrag von K. Gaykalov, Europa-Universität Viadrina

Thema: Spatio-temporal Analysis of the Particulate Matter

10.45 Uhr Vortrag von I. Semeniuk, Europa-Universität Viadrina

Thema: Monitoring image processes assuming spatially correlated pixels

13.06.2019 13.00 - 16.30 HG 110

Workshop: New Development in Environmental Statistics


13.15 Uhr Vortrag von Prof. Dr. Raid Amin, University of West Florida

Thema: Spatial Clusters of Breast Cancer Mortality and Incidence in the Contiguous USA: 2000–2014 - Abstract

14.15 Uhr Vortrag von Prof. Dr. P. Otto, Leibniz Universität Hannover

Thema: Estimation of the Spatial Weighting Matrix for Spatiotemporal Data under the Presence of Structural Breaks

15.15 Uhr Vortrag von M. Merk, Europa-Universität Viadrina

Thema: Estimation of anisotropic, time-varying spatial spillovers of fine particulate matter due to wind direction

15.45 Uhr Vortrag von A. Otto, Europa-Universität Viadrina

Thema: Spatio-Temporal Cluster Analysis of Late Motherhood in Germany

20.05.2019 13.00 HG 217

Vortrag von Oksana Chernova

Thema: Consistent estimation in Cox proportional hazards model with measurement errors

25.04.2019 13.00 GD 205

Vortrag von Natalia Shchestiuk

Thema: Student-like models for a risky asset with dependence: Measuring and managing risk

25.04.2019 anschließend GD 205

Vortrag von Svitlana Drin

Thema: Model of advertising expenditure with a cumulative effect