Banner Viadrina

Dipl.-Ök. Moritz Botts

Botts

Zur Person

10/2010 - heute Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für ABWL, insbes. Internat. Management von Prof. Dr. Söllner
08/2012

PhD-Kurs, "2nd GESIS Summer School in Survey Methodology" an der Graduate School of Economic & Social Sciences, Köln

07-08/2012

PhD-Kurs, "Summer Program in Quantitative Methods of Social Research" am ICPSR, Ann Arbor (MI, USA)

2008

Diplom in Wirtschaftswissenschaften (Dipl.-Ök.), Leibniz Universität Hannover

 

Schwerpunktfächer: Marketing, Wirtschaftspolitik, Medienwissenschaften

Diplomarbeitsthema: Internationales Konsumentenverhalten in Südosteuropa

 

2005 Auslandssemester an der Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (Wirtschaftsuniversität Posen, Polen)

 

Lehre

  • WS 10/11: Marktbeziehungen internationaler Unternehmen (Übung)
  • WS 10/11: Aktuelle Fragen des Internationalen Managements (Seminar)
  • SS 11: Internationales Innovationsmanagement (Übung)
  • SS 11: Aktuelle Fragen des Internationalen Managements (Seminar)
  • WS 11/12: Internationales Management: Einführung (Übung)
  • WS 11/12: Die institutionelle Umwelt internationaler Unternehmen (Übung)
  • WS 11/12: Aktuelle Fragen des Internationalen Managements (Seminar)
  • WS 11/12: Creating an Innovative Mindset (Gast-Vorlesung), Poznan University of Economics
  • WS 11/12: Breaking Out Trodden Paths (Gast-Vorlesung), Poznan University of Economics
  • SS 12: Internationales Innovationsmanagement (Vorlesung und Übung)
  • SS 12: Internationale BWL (Vorlesung an der VWA Ostbrandenburg)
  • WS 12/13: International Management: Introduction (Englisch) (Tutorial)
  • WS 12/13: IMA 2.0 Position und Perspektiven (Seminar)
  • WS 12/13: Aktuelle Fragen des Internationalen Managements (Seminar)
  • SS 13: Internationales Innovationsmanagement (Übung)
  • SS 13: Aktuelle Fragen des Internationalen Managements (Seminar)
  • WS 13/14: Die institutionelle Umwelt internationaler Unternehmen (Übung)
  • WS 13/14: Aktuelle Fragen des Internationalen Managements (Seminar)
  • SS 14: Business and Economics in Fiction Podcasts (Seminar)
  • SS 14: World of Workcraft (Seminar)
  • SS 14: Aktuelle Fragen des Internationalen Managements (Seminar)

 

Veröffentlichungen

Moritz Botts (2012) "Islamic Branding and Marketing: Creating a Global Islamic Business" (Book Review), Journal of Islamic Marketing, Vol. 3 Iss: 3, pp. 286 - 287.

 

Forschungsinteressen

  • Internationales Management mit regionalem Fokus Osteuropa
  • Kulturtheorien, Ethnozentrismus und Psychic Distance
  • Nachhaltiges Management, Corporate Social Responsibility
  • Medienwissenschaften und Kommunikationspolitik

 

Konferenzen

Moritz Botts (2013): Experience Effects on the Development of Psychic Distance - A Research Agenda and Preliminary Findings, in: 39th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), December 2013, Bremen (Germany).

Moritz Botts (2012): The Ethnocentrism Paradox - Does a Higher Level of Development of a Country lead to more Consumer Ethnocentrism?, in: Conference Proceedings of the 37th Annual Conference of the Macromarketing Society, June 2012, Berlin (Germany).

Moritz Botts (2011): Bridging Distances - Revisiting Psychic Distances to form Country Clusters, in: 37th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), December 2011, Bucarest (Romania).

 

Internationale Workshops

AIB/ Sheth Doctoral Student Consortium, 53rd Annual Meeting of the Academy of International Business (AIB), July 2012, Istanbul (Turkey).

Doctoral Colloquium, 13th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM), June 2013, Istanbul (Turkey). Finalist for the Best Paper Award.

26th John H. Dunning Tutorial in International Business, 38th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), December 2012, Brighton (UK).

Doctoral Workshop, 37th Annual Conference of the Macromarketing Society, June 2012, Berlin (Germany).